Tuesday, February 7, 2012

Az elegáns hattyú - RB8



"Még mindig vétünk hibákat néha, vagyis remélem, olyanok vagyunk, mint a hattyú, amely felülről elegánsnak tűnik, pedig a felszín alatt bőszen dolgozik a lábával" - mondta Adrian Newey a Red Bull F1-es istálló technikai csapatfőnőke a tegnapi RB8-as bemutatóján. "A mai napig sokat tanulunk."




© Red Bull Racing

Magyar narancs, "kicsit savanyú, kicsit sárga, de a miénk" szájízzel futottak neki a csapatok a 2012-es idénynek. Az új aerodinamikai szabályoknak megfelelően csökkenteni kellett az orrkúp ívét, így az istállók saját bevallása szerint is kissé "csúnyák" az új autók. A Sauber C31 orrkúpja inkább hasonlít kardhalhoz, a Ferrari F2012 sokak szerint kimondottan csúnya, a McLaren MP4-27 a kivétel, az ő megoldásuk szép, az autó orra nem lépcsős, szépen ívelt, kedves barátom szerint az eltérő megoldás miatt vagy elsők, vagy utolsók lesznek az top csapatok rangsorában.
   A Red Bull a tavalyi autót vette alapul az RB8 tervezésekor, Newey szerint az autó a 2005-ös RB5 dédunokája. Ragaszkodtak a jól bevált formákhoz. Kívülről nézve eltér az autó a többi csapat "szekerétől", a Red Bull tervezőinek a lépcsős megoldása kevésbé szögletes, kicsit ívelt és nagy meglepetésre egy nyílást is elhelyeztek az orrkúpon, egyelőre csak találgatás folyik, hogy mi is lehet az. Majd amikor kiderül, hogy egy többiek által fel nem ismert lehetőséget használt ki a világbajnok csapat majd kezdődik az ámokfutás a betiltásáért, vagy a szabályok ismételt módósításáért, nehogy valaki az innovatív megoldások miatt véletlenül is előnyre tegyen szert. Ésszerű elképzelés az, hogy vagy a hűtő fele vezeti a levegőt a redbullos köldök, vagy a leszorítóerőt növeli ugyancsak a szembe áramló levegő, autó alá terelésével.




Futómű szempontjából is maradt a csapat a megszokott nyomórudas felfüggesztésnél a Ferrarival ellentétben aki vonórudasat használ első felfüggesztésénél. Ugyancsak az új és szigorított szabályok miatt változott az autó hátulja, a tavalyi autót amit a befújt diffúzoros megoldás miatt először a riválisok másolni akartak majd a FIA betiltott, pont ez köré építette a Red Bull, most ennek hiányában és a megváltozott kipufogó elhelyezés szigorítások miatt az autó hátulja nehezebb lett, ez befolyásolta az autó hasmagasságát, itt több változtatásra volt szükség. A diffúzorok betiltávásal egyelőre úgy tűnik, hogy a Red Bull veszt majd a legtöbbet, de mindig volt a tarsolyban valami, hátha sikerül most is kiemelni valami hosszúfülű fehér nyuszit a magas fekete cilinderből a Christian Horner, Helmut Marko és Adrian Newey hármasnak. A pilótapáros maradt, a kis üdvöske Vettel és a markáns, szögletes arcú kedvencem, az ausztrál Mark Webber. 

Amíg e sorokat a monitorra "vetem" addig aszfaltra is gurultak első ízben idén az autók Jerezben, itt
lehet követni az eseményeket, egyelőre a nagy visszatérő Kimi Raikkönen tolta a legyorsabban előre a talicskát, de ez még nem viszonyítási pont, sokszor taktikáznak a csapatok, altatnak, ugyanakkor még az autókkal bajlódnak, tesztelnek, beállításokat próbálgatnak, letört darabokat celluxoznak...de mindenképp előrelépés azoknak akik alig várják a márciust, nem a tavasz, hanem a 2012-es idény kezdete miatt.


© Red Bull Racing




A teszt jelenlegi állása:


Két nagy felbontású kép bónusz, a Red Bull rajongóknak:


  © Red Bull Racing                              © Red Bull Racing





2 comments:

Unknown said...

Köszönöm Gyuszinak az unszolásért, a megosztásokért, a látogatásokért mindenkinek, rekordot döntött az írásom, 59 egyéni látogató, 99 kattintést hozott :).

vhegy.com said...

Azért vannak a jó barátok...Rendkívül kellemes, hasznos infókkal, érdekességekkel megspékelt olvasmány. Brávó! :)